" Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up" - Pablo Picasso

21 Mar 2013

Pendidikan Dan Pengajaran Seni

PENGENALAN

Pengenalan kursus JFEA 3314 Pendidikan dan Pengajaran seni. Kursus ini dikuliahkan oleh Dr.Zuraidah Abdullah bersama dengan Dr. Lawrence Ross.

PRO FORMA KURSUS


This course provides students with a background in arts pedagogy as preparation for teaching arts subjects in primary and secondary school setting, with a focus on Malay visual and performing arts. It explores theoretical models that define teaching and learning processes, goals and objectives of Malaysia's national education philosophy, and current art curriculums.

Sebagai seorang pelajar dan bakal guru pendidikan seni, pendekatan menulis blog ini serba sedikit memberi satu kemahiran baru kepada saya. Pendekatan ini memudahkan saya untuk mengutarakan refleksi berkaitan kuliah yang telah dipelajari dan dapat menjadi sumber rujukan kepada pelajar mahupun bakal-bakal guru Pendidikan Seni. 


Setakat ini sahaja pengenalan berkaitan dengan Kursus Pendidikan dan Pengajaran Seni. :)

Sebelum mengakhiri coretan saya pada waktu dan jam ini, saya ingin memperkenalkan diri saya.

FARAH SYAZWANI BINTI SABRI
JEC 120003
JABATAN SOSIOBUDAYA MELAYU
AKADEMI PENGAJIAN MELAYU
SEMESTER 2 SESI 2012/2013

 

No comments:

Post a Comment